• Grupa PINO
  • Prv.pl
  • Patrz.pl
  • Jpg.pl
  • Blogi.pl
  • Slajdzik.pl
  • Tujest.pl
  • Moblo.pl
  • Jak.pl
  • Logowanie
  • Rejestracja

Asy Ekonomii - nauka jest prosta

Krótkie, a przede wszystkim ciekawe kursy z dziedziny ekonomii dla każdego.

Kategorie postów

  • aktualności (1)
  • ekonomia w praktyce (8)
  • kurs ekonomii (7)

Strony

  • Strona główna
  • Księga gości

Kategoria

Kurs ekonomii


< 1 2 >

Inwestowanie kapitału cz. 1

1. OSZCZĘDNOŚCI - powstają w wyniku decyzji, że część dochodów nie zostanie przeznaczona na bieżącą konsumpcję, lecz będzie stanowiła źródło finansowania wydatków w przyszłości.

 

2. Cele oszczędzania:

- odkładanie części bieżących dochodów na czas emerytury,

- poczucie bezpieczeństwa,

- źródło finansowania wydatków,

- inwestycje.

 

3. Kryteria wyboru inwestycji:

- czas - zależy od celu oszczędzania, wynosi od kilku miesięcy nawet do kilkudziesięciu lat

- zyskowność

- ryzyko - nie ma pewności, jaka będzie stopa zwrotu z inwestycji oraz istnieje możliwość poniesienia straty

- płynność - łatwość zamiany określonej formy inwestycji na środki pieniężne, bez konieczności poniesienia strat z tego tytułu

 

4. Formy inwestowania oszczędności:

- inwestycje rzeczowe - za zaoszczędzone pieniądze kupuje się rzeczy (metale szlachetne, antyki, dzieła sztuki) i oczekuje wzrostu ich wartości a nawet dochodów z ich posiadania (czynsz za wynajem mieszkania)

- inwestycje finansowe - dokonywanie transakcji na rynku finansowym oraz angażowanie posiadanych oszczędności w dostępne produkty finansowe (lokaty bankowe, obligacje, akcje)

 

5. Komisja Nadzoru Finansowego (KNF) - nadzoruje rynek finansowy w Polsce, jest centralnym organem administracji publicznej, a na jej czele stoi Przewodniczący KNF, powoływany przez Prezesa Rady Ministrów. KNF nadzoruje banki, zakłady ubezpieczeń, fundusze emerytalne, fundusze inwestycyjne, instytucje płatnicze, emitentów papierów wartościowych dopuszczonych do publicznego obrotu, biura maklerskie i giełdy papierów wartościowych.

 

6. Cele KNF:

- prawidłowe funkcjonowanie rynku finansowego,

- stabilność, bezpieczeństwo oraz przejrzystość rynku finansowego,

- zaufanie do rynku finansowego oraz działających na nim instytucji,

- ochrona interesów uczestników rynku finansowego.

 

 

LOKATY BANKOWE

Lokaty bankowe są jedną z najpopularniejszych form inwestowania oszczędności. Założenie lokaty polega na wpłaceniu do banku określonej kwoty na oznaczony czas. Po upływie tego czasu bank zobowiązuje się zwrócić wpłaconą kwotę wraz z odsetkami.

Lokaty bankowe należą do najbezpieczniejszych form inwestowania oszczędności. Ich bezpieczeństwo zapewnia obowiązkowy system gwarantowania środków pieniężnych gromadzonych na rachunkach bankowych. Zwrot oszczędności w Polsce gwarantuje Bankowy Fundusz Gwarancyjny (BFG).

Dochodem z lokaty bankowej są odsetki, których wysokość zależy od czasu utrzymania lokaty w banku, kwoty lokaty oraz stopy procentowej.

 

 

ODSETKI =

(kwota lokaty x stopa procentowa x liczba dni utrzymania lokaty) : 365dni

 

 

Dochody uzyskane z lokat bankowych są opodatkowane podatkiem dochodowym od osób fizycznych w wysokości 19%. Podstawę opodatkowania podatkiem dochodowym od osób fizycznych zaokrągla się w górę do pełnych groszy!!!

 

 

 

PRZYKŁAD 1:

kwota lokaty - 3200zł

czas - 6 miesięcy (183 dni)

oprocentowanie roczne - 3%

 

odsetki = (3200 x 3% x 183) : 365 = 48,131zł, czyli po zaokrągleniu = 48,14zł

 

Podatek od odsetek:

19% x 48,14zł = 9,146zł, czyli 9,15zł

 

Zysk po opodatkowaniu (netto) wyniesie więc 38,99zł (48,14zł + 9,15zł).

 

 

 

PRACA DOMOWA:

Praca do samodzielnego wykonania i przesłania do mnie na adres i do dnia (podane w e-dzienniku).

 

Jan Kowalski ulokował w banku na lokacie 12-miesięcznej kwotę 6000zł. Lokata ta była oprocentowana w wysokości 4% w skali roku. Jednak w przypadku wcześniejszego zerwania lokaty oprocentowanie wynosiło 0,2% w skali roku. Opodatkowanie odsetek wynosi 19%.

1. Jaką kwotę odsetek dostanie Jan Kowalski w sytuacji, gdy będzie musiał wycofać oszczędności z banku po 6 miesiącach (183 dniach)?

2. Jaką kwotę odsetek otrzymałby Jan Kowalski, gdyby swoje oszczędności ulokował na lokacie 6-miesięcznej (183dni) oprocentowanej w wysokości 3,5% w skali roku?

3. Na podstawie odpowiedzi do punktów 1 i 2 jakiej rady udzieliłbyś Janowi Kowalskiemu?

 

Ceny, Finansów, Biznesu, Sukces, Wymiany

23 marca 2020   Dodaj komentarz
kurs ekonomii   ekonomia   zs jasieniec   podstawy przedsiębiorczości  

Koszty i wydatki w przedsiębiorstwie gastronomicznym...

     Przedsiębiorstwo gastronomiczne ponosi wiele kosztów związanych z bieżącym funkcjonowaniem. Podejmowanie decyzji w celu ich obniżenia leży w gestii osoby znajdującej się na stanowisku kierowniczym.

 

Główne podziały kosztów w przedsiębiorstwie gastronomicznym:

 

Klasyfikacja wg kryterium kalkulacji kosztu żywności:

 

Koszty bezpośrednie - to te, które można odnieść bezpośrednio do jednostki wytworzonego produktu np: jednej porcji potrawy: koszty produktów żywnościowych i koszty wynagrodzeń osób bezpośrednio zatrudnionych przy produkcji lub wydawaniu potraw wraz z narzutami.

 

Koszty pośrednie - to te łączne dla wielu potraw: wynagrodzenie kierownika zmiany, koszty transportu potraw z restauracji do biura w ramach tzw. cateringu biurowego.

 

FOOD CAST - (koszt bezpośredni) koszt produktów żywnościowych w przeliczeniu na jedną potrawę. Jego wysokość zależy od:

- źródeł dostaw produktów żywnościowych,

- asortymentu potraw,

- liczby zamawianych produktów.

- pory roku,

- specyfiki produktów żywnościowych.

Więcej o food cast na stronie:

https://gastrowiedza.pl/baza-wiedzy/zarzadzanie-zaopatrzeniem/food-cost-dlaczego-warto-wyliczac-koszt-surowca-w-gastronomii

 

 

Klasyfikacja wg identyfikacji głównych źródeł kosztów:

 

Zużycie materiałów i energii - materiały podstawowe (surowce i produkty żywnościowe), towary handlowe (towary do dalszej odsprzedaży z marżą gastronomiczną np: soki, alkohol), materiały pomocnicze (zużywane przy wytwarzaniu wyrobów i usług), opakowania jednostkowe (do sprzedaży na wynos), części techniczne i zapasowe do sprzętu gastronomicznego, materiały biurowe (reklamowe), paliwa płynne, materiały wielokrotnego użycia (zastawa stołowa, obrusy), zakup książek, energia elektryczna, energia cieplna, woda (wykorzystywana do produkcji gastronomicznej).

 

Wynagrodzenia pracowników - płacone przez pracodawcę na podstawie umów o pracę i umów cywilnoprawnych oraz świadczenia wydawane w naturze (bony świąteczne).

 

Ubezpieczenia społeczne - składki na ubezpieczenia społeczne, fundusz pracy, fundusz gwarantowanych świadczeń pracowniczych, zakładowy fundusz świadczeń socjalnych, szkolenia i dokształcanie pracowników, koszty związane z wyposażeniem pracowników (odzież, buty), koszty posiłków dla pracowników.

 

Usługi obce - wynajem pomieszczeń, konserwacja i remonty, łączność telefoniczna i internetowa, pralnia (obrusy, odzież pracowników, ścierki), transport, konsultacje (biura rachunkowe), strona internetowa, ochrona mienia, wywóz śmieci i nieczystości, sprzątanie, serwis komputerów.

 

Podatki i opłaty - podatek akcyzowy, od nieruchomości, gruntowy, opłaty skarbowe, notarialne, administracyjne, cło, opłaty za wieczyste użytkowanie gruntów itp.

 

Amortyzacja - czyli zużycie środków trwałych np: urządzeń gastronomicznych, samochodów. W gastronomii stawka amortyzacyjna wynosi 14% rocznie lub 1,2% miesięczna.

 

 

Koszty wg rodzajów prowadzonej działalności:

Koszty podstawowe - koszty bieżącej działalności przedsiębiorstwa gastronomicznego

 

Koszty pozostałe - koszty nie związane bezpośrednio z działalnością przedsiębiorstwa gastronomicznego: sprzedaż niewykorzystanych maszyn i urządzeń, działalność socjalna, zapłacone kary.

 

Koszty finansowe - są to m.in. odsetki od zaciągniętych kredytów.

 

 

Klasyfikacja kosztów wg sfer działalności:

- koszty sfery zaopatrzenia

- koszty sfery produkcyjnej

- koszty sfery sprzedaży

- koszty sfery zarządu

 

 

Klasyfikacja kosztów wg stopnia złożoności:

Koszty proste - nie można ich rozłożyć na elementy składowe: podatek od nieruchomości, koszty usług pralniczych.

 

Koszty złożone - możliwe jest ich wyodrębnienie: koszt wytworzenia 1 kg sernika obejmuje koszt poszczególnych produktów żywnościowych użytych do jego produkcji.

 

 

Klasyfikacja kosztów wg zmienności w zależności od liczby klientów:

Koszty stałe - te, które nie reagują na zmiany wielkości produkcji gastronomicznej: czynsz za lokal, amortyzacja, wynagrodzenia pracowników, naprawy, remonty, ogrzewanie i oświetlenie lokalu.

 

Koszty zmienne - to te, które reagują na zmiany wielkości produkcji gastronomicznej: zużycie artykułów spożywczych, organizacja bankietów, żywienie grup wycieczkowych, zużycie materiałów biurowych, koszt zatrudnienia dodatkowego personelu np. w sezonie.

 

 

  

PRÓG RENTOWNOŚCI PRODUKCJI GASTRONOMICZNEJ:

 

PRÓG RENTOWNOŚCI - pozwala nam na ustalenie ile potraw i napojów musimy sprzedać, aby pokryć wszystkie koszty. Pozwala więc określić taki moment, w którym przychody ze sprzedaży pokryją koszty funkcjonowania naszej restauracji czy kawiarni. Będzie to punkt, w którym ani nie osiągamy zysku, ani nie ponosimy straty.

 

Służy nam do tego następujący wzór:

 

BEP = Ks : (c - Kjz)

 

BEP - break-event-point (próg rentowności)

Ks - koszty stałe

c - cena

Kjz - koszt jednostkowy zmienny

 

 

Pamiętajmy, że:

- przychód ze sprzedaży (S) = koszt całkowity (Ks)

- przychód ze sprzedaży (S) = liczba sprzedanych produktów (P) x cena (c)

- koszt całkowity (Kc) = koszt stały (Ks) + koszt zmienny (Kz)

- koszt zmienny (Kz) = liczba sprzedanych produktów (P) x koszt jednostkowy zmienny (Kjz)

 

 

 

PRZYKŁAD 1:

Kawiarnia jest otwarta przez wszystkie dni w miesiącu. Średnia cena kawy wynosi 10zł, a koszt zmienny jej wytworzenia (kawa, mleko, dodatki) 5zł. Koszty stałe w skali miesiąca (czynsz, opłaty za energie elektryczną, wynagrodzenia personelu) kształtują się na poziomie 25000zł. Aby pokryć wszystkie koszty funkcjonowania, kawiarnia w miesiącu musi sprzedać:

 

BEP = 25000zł : (10zł - 5zł) = 5000 kaw miesięcznie

 

Ponieważ kawiarnia jest czynna codziennie, a w skali miesiąca musi sprzedać 5000 kaw, aby pokryć wszystkie koszty swojego funkcjonowania, oznacza to dzienną sprzedaż na poziomie:

 

BEP (dzienny) = 5000 : 30dni = 166,7 kaw

 

Oznacza to, że dzienna sprzedaż kaw na poziomie 167 sztuk pokryje wszystkie koszty funkcjonowania tej kawiarni.

 

 

 

PRACA DOMOWA:

 

Zadanie do samodzielnego wykonania i przesłania obliczeń wraz z wynikami do mnie (adres podany w e-dzienniku) do dnia 26.03.2020r.

 

Bar sałatkowy specjalizuje się w produkcji sałatek warzywno-mięsnych, w ofercie ma 15 różnych pozycji w cenach mieszczących się w przedziale 10-12zł. Średnia cena porcji sałatki wynosi 11zł przy jednostkowych kosztach produktów spożywczych 6,50zł. Koszty stałe baru to 35000zł miesięcznie.

Ile porcji sałatek należy sprzedać, aby osiągnąć próg rentowności?

Ile posiłków należy sprzedać, gdy cena spadnie do 9zł, a koszty jednostkowe wzrosną do 7,50zł?

Kawiarnia-Bar, Espresso Maszyna, Pub

20 marca 2020   Dodaj komentarz
kurs ekonomii   ekonomia   zs jasieniec   gastronomia  

Aktywne poszukiwanie pracy

Metody aktywnego szukania pracy:

Networking

Poszukiwanie pracy lub pracownika poprzez sieć swoich kanałów, co umożliwia znalezienie pracowników lub pracodawcy poleconych przez innych. Należy poinformować o fakcie poszukiwania przez nas pracy wszystkich członków naszej rodziny oraz znajomych.

Wysyłanie aplikacji

Należy wysłać swoją aplikację do wszystkich potencjalnych pracodawców. Jeżeli w danym momencie pracodawca nie ma wolnych miejsc pracy to dokumenty te zwykle są zatrzymywane w firmie i mamy szansę na rozmowę przy kolejnym naborze pracowników.

Internet

Przeglądamy ogłoszenia, zamieszczamy swoje ogłoszenie na portalach o pracy lub w serwisie ogłoszeniowym, korzystamy z portali społecznościowych.

Śledzenie ofert w prasie

Należy zaglądać do czasopism i gazet adresowanych do zawodu, w którym chcemy pracować.

Giełdy i targi pracy

Można tam porozmawiać z wieloma pracodawcami i zostawić im swoje CV. Często organizowane są tam też szkolenia i warsztaty dla ludzi poszukujących pracy

Usługi firm rekrutacyjnych

Należy wysłać do takiej firmy swoje CV, które zostanie wprowadzone do bazy danych. Po otrzymaniu zlecenia od pracodawcy firma rekrutacyjna przedstawia ofertę pracy tym osobom z bazy danych, które spełniają wymagania pracodawcy. Firmy te nie pobierają od nas żadnych opłat.

Urząd Pracy

Należy pójść do takiego Urzędu i zarejestrować się. Można skorzystać z różnych form dokształcania i doskonalenia zawodowego.

 

Analiza ofert pracy:

Po znalezieniu interesujących Cię ofert pracy musisz wybrać te, na które odpowiesz. Jeżeli nie spełniasz wymagań pracodawcy lub pracodawca nie spełnia Twoich oczekiwań, nie odpowiadaj na taką ofertę. Musisz wyeliminować oferty pracodawców, którzy mogą okazać się także nierzetelni lub nieuczciwi.

Zwróć szczególną uwagę na wymagania wobec kandydatów zamieszczone w ofercie pracy oraz opis obowiązków.

Ważną informacją jest też forma zatrudnienia - na podstawie jakiej umowy pracodawca chce zatrudnić pracownika. Zapytaj też (np. telefonicznie) o wysokość oferowanego wynagrodzenia za pracę.

 

Dokumenty aplikacyjne:

- CV (życiorys)

- list motywacyjny.

 

Rozmowa kwalifikacyjna:

Rozmowa wstępna, czyli interview jest pierwszym osobistym kontaktem pomiędzy pracodawcą a potencjalnym pracownikiem. Zaproszenie na taką rozmowę oznacza, że pracodawca chce bliżej poznać kandydata oraz zweryfikować jego kwalifikacje i kompetencje zawodowe. Powinniście zatem dążyć do tego, aby wykorzystać taką rozmowę do jak najlepszego zaprezentowania się przyszłemu pracodawcy.

Aby temu sprostać trzeba zgromadzić jak najwięcej informacji o pracodawcy i potencjalnym stanowisku pracy. Można to uczynić za pośrednictwem strony internetowej firmy. Źródłami informacji mogą też być wpisy i opinie na temat danej firmy w Internecie. Pamiętajcie jednak, że najlepsze i najbardziej obiektywne informacje o potencjalnym pracodawcy można uzyskać od osób, które aktualnie u niego pracują.

 

Ważnym elementem jest też wybór odpowiedniego ubioru. Więcej na ten temat przeczytacie w artykule na stronie:

https://interviewme.pl/blog/jak-sie-ubrac-na-rozmowe-kwalifikacyjna

 

Podczas rozmowy kwalifikacyjnej potencjalny pracodawca obserwuje naszą postawę, wygląd zewnętrzny - ubiór, sposób podawania ręki przy powitaniu, brzmienie głosu, gestykulację i mimikę. Pamiętajmy, aby patrzeć naszemu rozmówcy w oczy, a nie unikać jego spojrzenia. Nie bójmy się zadawać pytań dotyczących oferty pracy. Rozmówca na pewno spyta nas o przebieg naszej dotychczasowej kariery zawodowej.

Jeżeli w CV podałeś znajomość języków obcych, to musisz być przygotowany, że część takiej rozmowy może odbyć się właśnie w języku obcym przez Ciebie zadeklarowanym.

Wywiad, Superior, Personel

18 marca 2020   Dodaj komentarz
kurs ekonomii   podstawy przediębiorczości   ekonomia   zs jasieniec   praca  

Kredyt w rolnictwie - obliczanie stałej...

STAŁA RATA KREDYTU obliczana jest wg wzoru:

 

 

 

                             q - 1                                                            s

R = K * q^n *                                        , gdzie   q  =  1 +

                               q^ n - 1                                                   12 miesięcy

 

 

R - rata kredytu

K - kwota kredytu

n - liczba miesięcy

s - roczna stopa procentowa

znak ^ oznacza "do potęgi", czyli q^n to: q do potęgi n

 

PRZYKŁAD 1:

 

Rolnik zaciągnął w banku kredyt w wysokości 4000zł. Bank zaoferował mu spłatę tego kredytu w 24 miesięcznych ratach. Oprocentowanie kredytu wynosi 17% w skali roku. Bank nie pobiera żadnej prowizji.

Oblicz stałą ratę kredytu zaciągniętego przez rolnika.

 

 

R = ?

K = 4000zł

n = 24 miesiące

               0,17

q = 1 +                = 1,014

                12

 

Podstawiamy do wzoru:

                                           1,014 - 1

R = 4000 * (1,014) ^24 *                             =  197,39zł

                                       (1,014)^ 24 - 1

 

 

 

MALEJĄCA RATA KREDYTU obliczana jest wg wzoru:

 

 

              K                                                                                         s

R =                    * (1 + (N - n + 1) * r)    , gdzie   r =  

              N                                                                                  12 m-cy

 

 

 

 

R - rata kredytu

K - kwota kredytu

N - ilość rat

n - numer poszukiwanej raty

s - roczna stopa procentowa

r - oprocentowanie miesięczne

 

PRZYKŁAD 2:

 

Rolnik zaciągnął w banku kredyt w wysokości 4000zł. Bank zaoferował mu spłatę tego kredytu w 24 miesięcznych ratach. Oprocentowanie kredytu wynosi 17% w skali roku. Bank nie pobiera żadnej prowizji.

Oblicz cztery pierwsze malejące raty kredytu zaciągniętego przez rolnika.

 

 

Podstawiamy do wzoru:

 

r = 0,17 : 12m-cy = 0,014

 

K:N = 4000zł : 24m-ce = 166,67zł

 

dla 1 miesiąca:

 

166,67zł * (1 + (24m-ce - 1 + 1) * 0,014 = 222,67zł

 

dla 2 miesiąca:

 

166,67zł * (1 + (24m-ce - 2 + 1) * 0,014 = 220,34zł

 

dla 3 miesiąca:

 

166,67zł * (1 + (24m-ce - 3 + 1) * 0,014 = 218zł

 

dla 4 miesiąca:

 

166,67 * (1 + (24m-ce - 4 + 1) * 0,014 = 215,67zł

 

 

PRACA DOMOWA:

 

Zadanie do samodzielnego wykonania. Wyniki proszę o przesłanie do dnia 24.03.2020r. na moją pocztę (adres podany przez e-dziennik).

 

Bank oferuje dla rolników kredyty w wysokości 10000zł, na okres spłaty równy 3 lata, przy rocznej stopie oprocentowania wynoszącej 16,9%. Rolnicy spłacają ten kredyt w ratach kwartalnych. Bank nie pobiera prowizji.

Oblicz wysokość trzech pierwszych rat malejących takiego kredytu oraz ratę stałą.

Ile rat mają do spłacenia rolnicy?

 

Bank, Pieniądze, Finanse, Zaoszczędzić

17 marca 2020   Dodaj komentarz
kurs ekonomii   ekonomia   zs jasieniec   podstawy przedsiębiorczości   kredyt   rata  

Analiza SWOT prowadzonej działalności gospodarczej...

Analiza SWOT - skrót od ang. Strenghts (mocne strony), Weaknesses (słabe strony), Opportunities(szanse), Threots(zagrożenia).

 

SWOT - analiza mocnych i słabych stron oraz istniejących szans i zagrożeń.

 

Cele analizy SWOT:

- rozpoznanie wewnętrznych warunków działania przedsiębiorstwa w celu poznania jego mocnych stron (atutów) oraz słabych stron (słabości) - tak, aby można było podjąć działania prowadzące do pełnego wykorzystania mocnych stron oraz wyeliminowania bądź ograniczenia jego słabych stron,

 

- rozpoznanie otoczenia przedsiębiorstwa w celu poznania czynników stwarzających szanse dla powstającej firmy oraz tych, które stanowią dla niej zagrożenie - tak, aby można było podjąć działania zmierzające do wykorzystania szans i wyeliminowania lub ograniczenia zagrożeń.

 

 

Słabe i mocne strony są wywołane czynnikami wewnętrznymi, czyli istniejącymi wewnątrz firmy np: sytuacja finansowa firmy, poziom ponoszonych kosztów przez przedsiębiorstwo, metody zarządzania, kwalifikacje pracowników, metody produkcji itp.

 

Szanse i zagrożenia dla przedsiębiorstwa powstają poza przedsiębiorstwem, czyli w jego otoczeniu. Przedsiębiorstwo nie ma na nie dużego wpływu. Są to np: zmiany w zachowaniu konsumentów, rozwój nowych technologii, zmiany w przepisach prawnych, polityka gospodarcza rządu, sytuacja międzynarodowa, działania firm konkurencyjnych.

 

PRZYKŁAD:

 

Analiza SWOT przedsiębiorstwa działającego w branży informatycznej:

 

MOCNE STRONY

SŁABE STRONY

- wysokie kwalifikacje wspólników,

- doświadczenie pracowników w serwisowaniu sprzętu komputerowego,

- gwarancja szybkiej naprawy,

- dojazd do klienta,

- dobra lokalizacja siedziby firmy

- brak doświadczenia w zarządzaniu firmą,

- brak wyrobionej renomy,

- brak rezerw finansowych

SZANSE

ZAGROŻENIA

- niewielka konkurencja na rynku lokalnym,

- wzrost popytu na drobne usługi serwisowe związane z komputerami i prywatnymi sieciami komputerowymi,

- coraz krótszy cykl życia urządzeń komputerowych,

- ograniczenia gwarancyjne dla sprzętu komputerowego

- niesprawdzeni dostawcy sprzętu,

- możliwość pojawienia się konkurencji,

- ewentualne zmiany procedur serwisowych w placówkach edukacyjnych,

- niski poziom dochodów mieszkańców dzielnicy,

- wzrost bezrobocia wśród potencjalnych klientów

 

 

 PRACA DOMOWA:

 Zadanie do samodzielnego wykonania. Rozwiązanie zadania proszę o przesłanie na moją pocztę elektroniczną (adres podany przez e-dziennik) do dnia 22.03.2020r.

 

Na podstawie zamieszczonego poniżej opisu hotelu zidentyfikuj jego słabe i mocne strony oraz jego szanse i zagrożenia (po 3 przykłady):

 

Hotel położony jest w Karpaczu blisko granicy z Czechami i w niewielkiej odległości od granicy z Niemcami. W pobliżu hotelu znajduje się dziesięć tras narciarskich. Poza sezonem narciarskim hotel stanowi wspaniałą bazę wypadową do wycieczek po Karkonoszach. Hotel został wybudowany w 2019r. i jest najnowocześniejszym hotelem w Karpaczu. Posiada siłownię, kręgielnię i basen. Ze wszystkich pokoi jest widok na góry. W pobliżu budowane są trzy hotele podobnej klasy. Hotele te będą należały do znanych sieci hotelowych i zostaną oddane do użytku w 2021r. Ceny noclegu w tym hotelu są 50% wyższe od średnich cen w innych hotelach w Karpaczu. W hotelu zatrudniony jest wykwalifikowany personel, a każdy z pracowników zna trzy języki obce. Właściciele hotelu nigdy przedtem nie prowadzili hotelu. Hotel nie współpracuje z biurami podróży. Ze względu na konieczność spłacania kredytu zaciągniętego na budowę hotelu właściciele ograniczają środki przeznaczone na jego promocję. Jedynym narzędziem promocji jest reklama poprzez własną stronę internetową. Co roku rośnie liczba turystów szukających noclegów w luksusowych hotelach. Hotel nie posiada jeszcze stałych klientów, ponieważ rozpoczął działalność w 2019r., jednak wszyscy turyści, którzy przebywali w tym hotelu, byli zadowoleni z pobytu.

 

 

SŁABE STRONY:...............................................................

 

 

 

MOCNE STRONY.............................................................

 

 

 

SZANSE.............................................................................

 

 

 

ZAGROŻENIA....................................................................

 

Urząd, Biznesu, Koledzy, Spotkanie

16 marca 2020   Dodaj komentarz
kurs ekonomii   informatyk   ekonomia   zs jasieniec  
< 1 2 >
Pawanna | Blogi